2010. augusztus 4., szerda

" Program ajánló "

Illetve egy kis élmény beszámoló egy vegyészmérnök nyári szakmai gyakorlatáról. Lévén aláírtam mindenféle titoktartási papírkát, így itt nem is említeném meg a helyszínt, elég ha azt mondom, hogy hazai porcelángyár. Ugye már csak kapásból 4 helyszín jut az ember eszébe.(: Ha több is, akkor kérlek sorold fel őket, kíváncsi vagyok mit hagytam ki.(:

Szóval ezen a héten a festészeten voltam. Nem túl vegyészes feladatkör, de azt tudom ajánlani, hogy aki teheti egyszer próbálja ki. Csak egy kis türelem és némi kéz ügyesség szükségeltetik hozzá. Érdekes, mindig azt hittem, hogy ecsetet használnak a porcelán festésre. Hát nagyon- nagyot tévedtem. A szerszám egy toll. Olyan, mint a töltőtoll, azzal a különbséggel, hogy nincs benne patron, hanem úgy kell mártogatni az éppen használt festékbe. Nagyon érdekes, és büdös egy foglalkozás. Szó szerint... Az ember mindenféle/fajta hígítóval dolgozik, persze hozzá lehet szokni, de negyven évet nem tudom kibírnék-e.
Szóval kaptam porcelánt, rajzoltunk rá mintát és kezdődhetett is a színezés. Ma pedig az aranyozás. Hát huh. A kezem úgy fájt a nap végére. Három képecskét aranyoztam és mindegyiket legalább háromszor lemosatták, gyakorlás végett. De megérte, minden perce. Még meg is dicsértek, azt is mondták, ha több időm lett volna, még szebb lesz.
Az ember nem is hinné, mennyire nehéz egy hosszú görbül vonalat meghúzni, remegő két nélkül. Arról nem is beszélve, hogy külön oda kell figyelni, hogy "Na most nyomd rá a tollat, hogy vastagabb legyen, de a vége már megint vékony legyen."
Fantasztikus. Bár biztos csak azért látom így, mert mindig is elragadtatással töltöttek el ezek a kissé pepecs, kézügyességet igényló feladatok. Valószínűleg ezzel kompenzálom egyéb hiányosságaimat.

És végül is egy vegyésznek nem árt ha van kézügyessége. Például kitűnően tudom kamatoztatni anyag beméréskor. Kevesen mondhatják el magukról, hogy "az analitikai mérleg a barátom."
Talán csak az analitikusok.:D

No, de egy szó mint száz: Amint lement a gyakorlatom és odafent is úgy akarják, egy rövidke kivonatolt beszámolóval visszatérek a porcelángyártásról. Végül is egy vegyésznek a kerámiákhoz is értenie kell.;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése